06/04/2024
Idag for 4️⃣0️⃣ år siden fik jeg mit svendebrev 🇩🇰
Tror I lige jeg føler mig gammel??! 😂👨🦳
Mit bygge trang startede dog længe før. På det sidste billede er det mig der "hjælper" min far og mor med at bygge dét hus de boede i til de gik bort 🥹 jeg står med min mormor som passede mig mens de byggede!
Som 13-årig startede jeg som arbejdsdreng efter skole hos vores genbo Vagn da jeg ikke fungerede i skolen 🙃 det er Vagn der har den røde bil, vi bygger spær til mine forældres tilbygning, og min far kigger på 😊 her hjalp jeg meget i mine unge år, til en timeløn på 13,- 😅
Jeg kommer I lære i 1981 i et lokalt firma, hvor jeg udover at lære mere om at bygge, også lære at køre for de fulde svende - ja dét var normalen dengang 😅
Erling var en svend som var fantastisk til at lære fra sig, men som drak lige rigeligt nok 🙈 men han lærte mig mange tricks jeg stadig bruger 🪚
Jeg blev udlært sammen med min gode ven Henrik - vi lærte hinanden at kende på tømrer skolen, senere var vi faste makkere i 14 år - og ses stadig den dag idag, enten via arbejde, cykling eller privat. 😀
Derfor skal jeg også fejre "jubilæet" sammen med Henrik i aften, sammen med vores koner 🥰
Håber I får en dejlig weekend...
☆Tømrer Michael