19/12/2023
Hjertelig tillykke!
Bjørn har netop rundet sit 40 års jubilæum i Barsdal. Vi er glade og stolte af at have medarbejdere så længe i virksomheden. Bjørn kom til Barsdal i 1983, blot 25 år gammel og har alle år været en værdsat medarbejder og en rigtig god kollega.
I 1983 kom Bjørn, en frisk ung mand på 25 år til Barsdal.
Bjørn havde været ansat i en anden malervirksomhed, som havde samarbejdet med Barsdal ad flere omgange. Da virksomheden lukkede ned, tog Bjørn sammen med to lærlinge til Bendt Barsdal og de blev alle ansat på stedet. Nu står han her, 40 år senere.
Bjørn arbejder som maler, og har gennem sine 40 år været med på mange forskellige opgaver, både i virksomheder og privat.
I dag er han færdig med at kravle rundt på stilladser og gulve, det må du lade de unge om, siger han. Det handler om at passe godt på hinanden og derfor har Bjørn de sidste tre år primært arbejdet på værkstedet, hvor han bl.a. restaurerer gamle vinduer, og han holder stadig af sin hverdag - stadig på fuld tid.
Han har haft alle tre generationer som chef. Først Bendt, som var af den gamle skole. Siden tog Finn over, og nu er det Christoffer, tredje generation, der sidder på pinden. Men Barsdal er fortsat den samme gode arbejdsplads.
‘Nogen vil mene, at 40 år i samme virksomhed er længe, men selvom det er samme firma, sker der altid noget nyt. Nye kunder. Nye kollegaer og nye spændende opgaver. Dagene har sjældent været ens og jeg har altid følt, at jeg er blevet accepteret, som den jeg er. Alle i Barsdal er meget jordnære, hvis du passer dit arbejde og er dygtig, så bliver du behandlet derefter. Det kan jeg godt lide.’
Kvalitet i alt, hvad han gør
Bjørn har været på mange forskellige opgaver gennem tiden og kvaliteten og den gode håndværker-oplevelse har altid været vigtigt for Bjørn. Han har været på Mærsk, gået på kontorgange og istandsat - et sted kun han måtte komme. Ligesom han har været med på opgaver i de store supermarkeder, på slotte og universitetsbiblioteket.
‘Jeg synes det har været spændende med specialopgaverne. For eksempel istandsættelsen af Frederiksberg Slot, gamle fredede huse, eller da vi i samarbejde med Nationalmuseet var på universitetsbiblioteket, hvor vi brugte de gamle teknikker, og udbedre forskellige ujævnheder med farveblyanter og kridt.’
Barsdal er godt kammeratskab
Det er helt enkelt en god arbejdsplads. Det er derfor Bjørn har været her i så mange år, siger han. ‘Der er åbenhed og ærlighed på arbejdet. Og så har vi kollegaer imellem et godt kammeratskab. Mange medarbejdere er her rigtig længe; 10, 15, 20 år. Men når man har det godt som vi har det, er der jo heller ingen grund til at skifte. Og sådan gik der 40 år’
Bjørn har planer om at blive i Barsdal, selvom efterlønnen begynder at banke på. ‘Nu tager jeg det et år af gangen, indtil jeg skal på efterløn.’ siger Bjørn med et smil på læberne.
Vi vil gerne lykønske, og ikke mindst sige en stor TAK til Bjørn, for 40 fantastiske år. Det har været en fornøjelse, og vi værdsætter dig som den dygtige medarbejder og gode kollega du er!