Rubenlund Agro

Rubenlund Agro Rubenlund Agro A/S en moderne virksomhed, der producerer fødevarer.

Vores produktion består af planteavl, griseproduktion, grøn energi og en smule entreprenøropgaver i nabolaget. Vores værdier:

♥ Vi er ét team
♥ Vi arbejder sammen
♥ Vi vil udvikle os

Du kan læse mere om, hvad der ligger bag hver af de 3 værdier på vores hjemmeside.

💚💚 Gyllemeddelelse 💚💚Vi udnytter det gode vejr til at få kørt gylle ud i denne uge på de markerede områder☀️☀️Gyllen kør...
21/04/2026

💚💚 Gyllemeddelelse 💚💚

Vi udnytter det gode vejr til at få kørt gylle ud i denne uge på de markerede områder☀️☀️

Gyllen køres fra tank til markerne med lastbiler.

💚💚 Gyllemeddelelse 💚Hvis vejrguderne tillader det, kører vi gylle på de 3 markområder markeret med rødt på kortet i morg...
13/04/2026

💚💚 Gyllemeddelelse 💚

Hvis vejrguderne tillader det, kører vi gylle på de 3 markområder markeret med rødt på kortet i morgen tirsdag d. 14. April

Gyllen køres fra tank til markerne med lastbiler

07/04/2026

Harvet, sået og nu tromlet 🚜🌱

Job done 💪🏻💪🏻

05/04/2026

Ude på landet ser følelsen af forår sådan her ud.

🚜 + 🌱 = 🌾💚🌾 til sommer.

🐣 Go’ påske til jer alle 🐣

💚💚 Gyllemeddelelse 💚💚Vi kører gylle i dag fra Rubenlund til markerne markeret med rødt langs Helletoftevej og Lejbølleve...
01/04/2026

💚💚 Gyllemeddelelse 💚💚

Vi kører gylle i dag fra Rubenlund til markerne markeret med rødt langs Helletoftevej og Lejbøllevej

Giv vores chauffør et 👋🏻.

💚💚 Gyllemeddelelse 💚💚Det er officielt forår 🌱, og solen skinner ☀️☀️Jorden er nu så tør, at vi igen kan køre gylle ud på...
19/03/2026

💚💚 Gyllemeddelelse 💚💚

Det er officielt forår 🌱, og solen skinner ☀️☀️

Jorden er nu så tør, at vi igen kan køre gylle ud på afgrøderne 🚜🚜

I morgen, fredag, kører vi gylle fra Mileskov til markerne syd for Egeløkke

Så du er heldig, hvis du kan nå at hilse på vores kollega Mads, når han kører den lille strækning på hovedvejen.

Giv ham et 👋🏻.

💚Gylle info i Lejbølle💚Det er blevet forår, og græsmarkerne er i vækst 🌱🌱🌱Vi lægger gylle ud på de markerede marker lang...
12/03/2026

💚Gylle info i Lejbølle💚

Det er blevet forår, og græsmarkerne er i vækst 🌱🌱🌱

Vi lægger gylle ud på de markerede marker langs hovedvejen i Lejbølle i dag ☀️

𝐍𝐚̊𝐫 𝐟𝐨𝐫𝐬𝐤𝐞𝐥𝐥𝐢𝐠𝐞 𝐝𝐲𝐫𝐥æ𝐠𝐞𝐫 𝐩𝐚̊ 𝐦𝐚𝐭𝐫𝐢𝐤𝐥𝐞𝐧 𝐞𝐫 𝐮𝐞𝐧𝐢𝐠𝐞, 𝐡𝐯𝐚𝐝 𝐬𝐚̊?Det her bliver lidt langt - men det er også vigtigt, så jeg ...
28/01/2026

𝐍𝐚̊𝐫 𝐟𝐨𝐫𝐬𝐤𝐞𝐥𝐥𝐢𝐠𝐞 𝐝𝐲𝐫𝐥æ𝐠𝐞𝐫 𝐩𝐚̊ 𝐦𝐚𝐭𝐫𝐢𝐤𝐥𝐞𝐧 𝐞𝐫 𝐮𝐞𝐧𝐢𝐠𝐞, 𝐡𝐯𝐚𝐝 𝐬𝐚̊?

Det her bliver lidt langt - men det er også vigtigt, så jeg håber, at du hænger på ?

Efter dokumentarudsendelsen ”Hvem passer på grisene” har vi, helt som forventet, haft flere opfølgende besøg, blandt andet fra Fødevarestyrelsen. Det er vi grundlæggende glade for, for samarbejdet og dialogen med Fødevarestyrelsen er afgørende for os landmænd, for vi tror helt grundlæggende på, at dyr der har det godt, også klarer sig bedst 🐷🐷

Vi sætter løbende tiltag i gang for at finjustere dyrevelfærden hos os selv, og jeg er oprigtigt stolt af den indsats, som vores medarbejdere, i tæt samarbejde med vores egen dyrlæge og øvrige rådgivere, leverer. Procedurer bliver løbende justeret, og vi arbejder målrettet for, at dyr, der har brug for behandling, også får den rette behandling.

Men nogle gange opstår der dilemmaer, hvor det føles som om, vi landmænd bliver klemt (og glemt) i midten ❤️‍🩹❤️‍🩹.

Vi har siden sommeren 2025 haft i alt 87 besøg i vores stalde af egen dyrlæge, egenkontrol (Danish) og Fødevarestyrelsen. Både planlagte besøg og ikke varslede besøg.

For et par uger siden havde vi to søer, som var blevet behandlet / kontrolleret af vores egen dyrlæge. Hver enkelt behandling blev fagligt vurderet af dyrlægen individuelt og fulgt helt efter forskrifterne. I dyrlægens rapport blev behandlingen rost, og det blev vurderet, at dyrene var færdigbehandlede 🐖🩺🐖🙏🏻

Vores dyrlæge er uddannet, meget erfaren og fagligt ansvarlig – og som landmænd er det naturligvis den faglige vurdering, vi lytter til, da han er vores faste sparringspartner 👨‍⚕️👨‍⚕️

Mindre end 48 timer senere får vi besøg af Fødevarestyrelsens dyrlæge. Her lyder vurderingen af samme 2 søer noget anderledes. De mener, at søerne fortsat burde smertedækkes – selvom vores egen dyrlæge netop har vurderet, at behandlingen var afsluttet.

Det fører til, at Rubenlund Agro får en indskærpelse fra Fødevarestyrelsen. En indskærpelse, som i de officielle papirer kan komme til at fremstå som dokumentation for, at dyrene ikke er blevet behandlet korrekt 🥹🥹

Det er ærligt talt frustrerende. For hvis sagen omtales offentligt, forsvinder nuancerne hurtigt. Og jeg sidder tilbage med et helt reelt spørgsmål:
Hvad skulle vi have gjort anderledes?

Når Fødevarestyrelsen træffer en sådan afgørelse, oplever vi landmænd ofte, at vi står tilbage uden reelle handlemuligheder, når faglige vurderinger er uenige. Så hvad skal vi fremadrettet gøre ?

✅ Skal vi fremover acceptere et højere medicinforbrug – samtidig med at vi bliver pålagt at reducere det?
✅ Skal vi aflive flere dyr for at være på den sikre side?
✅ Eller skal jeg bare acceptere indskærpelser og et skærpet ansvar som besætningsejer, mens to veluddannede dyrlæger kan være fagligt uenige uden konsekvenser?

Et godt og relevant spørgsmål er jo derfor om alle andre besøg hos os har været med nul fejl ? Som beskrevet ovenfor er uenigheder, tolkninger, biologi og mennesker involveret hver dag så svaret er NEJ !

Er det så alvorligt, og er det det samme som dårligt dyrevelfærd ? Nej, det mener jeg ikke, idet alle rapporter danner grundlag for handlinger, der konstant skal forbedre forhold og handlinger i søgen efter den hårfine vurdering af, hvad god dyrevelfærd egentlig er.

Vi vil gerne gøre det rigtige. Vi vil gerne blive bedre. Vi kastrerer ikke. Vi klipper ikke haler.

Men vi har også brug for, at der er plads til nuancer – og forståelse for, at det, én dyrlæge vurderer som korrekt behandling, kan blive vurderet helt anderledes af en anden, uden at vi skal ende med Sorteper 🖤🖤

Tak fordi du læste med helt hertil 🙏🏻🙏🏻

De bedste hilsner

Ulrik

Kære Facebook-følgere. 𝗚𝗼𝗱𝘁 𝗻𝘆𝘁å𝗿 !Vi håber, I er kommet godt ind i 2026 🎉🎉. Da vi startede denne FB side for mange år s...
18/01/2026

Kære Facebook-følgere.

𝗚𝗼𝗱𝘁 𝗻𝘆𝘁å𝗿 !

Vi håber, I er kommet godt ind i 2026 🎉🎉.

Da vi startede denne FB side for mange år siden, var tanken med siden helt enkel:

Vi ville invitere jer indenfor i vores hverdag i landbruget, på godt og ondt, surt og sjovt 🐷🌾🐖🚜🐽🌱.

Vi ønskede dialog, nysgerrighed og en indsigt i livet på landet, for dem der ikke kender til det liv 🥰🥰

Men meget har ændret sig – både i Danmark, i landbruget og på sociale medier. Især tonen 📢📢

Der er kommet nye følgere til - det er vi glade for. Men vi oplever også, at vores kommentarspor i perioder kan føles som en kampplads 🥊👊🥊👊.

Vi skal være ærlige og sige, det slider hårdt på alle🥹🥹.

Vi har ikke noget imod, at man er uenig med os – det må man gerne være. Men det skal foregå i en ordentlig tone her på siden. Ellers vil vi gerne opfordre til, at man finder et andet sted at udtrykke sig – for det her er 𝘃𝗼𝗿𝗲𝘀 𝗙𝗮𝗰𝗲𝗯𝗼𝗼𝗸-𝘀𝗶𝗱𝗲, og her skal man opføre sig ordentligt.

Vi har derfor lavet nogle enkle retningslinjer for debat, som vi fremover vil støtte os til. Du kan læse dem i det fastgjorte opslag øverst på siden ⬆️

Vi håber, 2026 bliver et år, hvor vi kan tale sammen – både når vi er enige og uenige – uden at hoppe ind på kamppladsen eller i skyttegraven.

Vi glæder os til at vise jer mere fra dansk landbrug i 2026

Rigtig godt nytår fra os på Rubenlund!

📌 𝗥𝗲𝘁𝗻𝗶𝗻𝗴𝘀𝗹𝗶𝗻𝗷𝗲𝗿 𝗳𝗼𝗿 𝗱𝗲𝗯𝗮𝘁 - 𝗥𝘂𝗯𝗲𝗻𝗹𝘂𝗻𝗱 𝗔𝗴𝗿𝗼📌 Vi er glade for, at du følger med – og vi vil gerne høre din mening!Men vi ...
18/01/2026

📌 𝗥𝗲𝘁𝗻𝗶𝗻𝗴𝘀𝗹𝗶𝗻𝗷𝗲𝗿 𝗳𝗼𝗿 𝗱𝗲𝗯𝗮𝘁 - 𝗥𝘂𝗯𝗲𝗻𝗹𝘂𝗻𝗱 𝗔𝗴𝗿𝗼📌

Vi er glade for, at du følger med – og vi vil gerne høre din mening!

Men vi har nogle enkle spilleregler, så alle kan være her:

𝗧𝗮𝗹 𝗼𝗿𝗱𝗲𝗻𝘁𝗹𝗶𝗴𝘁 – 𝗼𝗴𝘀å 𝗻å𝗿 𝗱𝘂 𝗲𝗿 𝘂𝗲𝗻𝗶𝗴
Du må gerne være kritisk eller stille spørgsmål, men hold en god tone. Personlige angreb, hån eller grove kommentarer bliver fjernet.

𝗩𝗶 𝗮𝗰𝗰𝗲𝗽𝘁𝗲𝗿𝗲𝗿 𝗶𝗸𝗸𝗲 𝗵𝗮𝗱𝗲𝗳𝘂𝗹𝗱𝘁 𝗲𝗹𝗹𝗲𝗿 𝘁𝗿𝘂𝗲𝗻𝗱𝗲 𝘀𝗽𝗿𝗼𝗴
Det gælder både over for os, andre følgere – og dyr. Kommentarer med diskrimination, trusler eller voldsomt sprog bliver slettet.

𝗛𝗼𝗹𝗱 𝗱𝗶𝗴 𝘁𝗶𝗹 𝗲𝗺𝗻𝗲𝘁
Vi opfordrer til debat om det opslaget handler om. Gentagne, enslydende kommentarer eller spam fjernes.

𝗩𝗶 𝗵𝗮𝗿 𝗶𝗸𝗸𝗲 𝗸𝗿𝗮𝘃 𝗽å 𝗮𝘁 𝗯𝗹𝗶𝘃𝗲 𝗲𝗻𝗶𝗴𝗲
Du må gerne mene noget andet end os. Vi deltager i dialog, så længe tonen er respektfuld og samtalen er meningsfuld.

𝗩𝗶 𝘀𝗹𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿 𝘂𝗱𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗿𝘀𝗲𝗹, 𝗵𝘃𝗶𝘀 𝗴𝗿æ𝗻𝘀𝗲𝗻 𝗼𝘃𝗲𝗿𝘀𝗸𝗿𝗶𝗱𝗲𝘀
Kommentarer, der bryder retningslinjerne, bliver fjernet. Ved gentagne overtrædelser kan vi blokere brugere.

𝗩𝗶 𝗲𝗿 𝗺𝗲𝗻𝗻𝗲𝘀𝗸𝗲𝗿 𝗯𝗮𝗴 𝘀𝗸æ𝗿𝗺𝗲𝗻
Vi driver et landbrug – og denne side – med ærlighed og engagement. Husk det, når du skriver.

Anvend samme sprogbrug, som du ville gøre, hvis du talte direkte til din mormor eller farmor, hvis hun stod foran dig.

𝗛𝗮𝗿 𝗱𝘂 𝘀𝗽ø𝗿𝗴𝘀𝗺å𝗹? 𝗦å 𝘀𝗽ø𝗿𝗴!
Vi svarer gerne, når vi kan, og vi sætter pris på nysgerrighed og ægte interesse.

Tak fordi du er her – og fordi du hjælper med at holde tonen god 💚💚💚💚

🔧🚜 Vi søger ny kollega hos Rubenlund Agro A/SVi har netop slået denne stilling op:• Erfaren maskinfører / landmand til r...
08/01/2026

🔧🚜 Vi søger ny kollega hos Rubenlund Agro A/S

Vi har netop slået denne stilling op:

• Erfaren maskinfører / landmand til rækkeafgrøder

Vi tilbyder ordnede forhold med pension og sundhedssikring, klare rammer i hverdagen og en arbejdsplads med respekt for både drift, ansvar og familieliv.

👉 Læs mere om stillingen her:
🌐 www.rubenlundagro.dk/om-os/ledige-job

📞 Spørgsmål? Ring til Ulrik på 20 20 12 85

Del gerne opslaget 🙌

Adresse

Korsvej 3
Tranekær
5953

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Rubenlund Agro sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del