17/06/2026
๐ง Even voorstellen: Leon
Leon werkt sinds april 1991 bij Van de Vendel als servicemonteur. "Ik begon bij Jaap van de Vendel. Gerrit en Riek woonden toen nog naast de zaak en dronken 's ochtends vaak een kop koffie mee. Ik kwam echt in een warm bad terecht."
Wat hij het mooiste vindt aan zijn werk? "Onbekende storingen bij onbekende machines. Dat blijft een uitdaging." En als iets niet direct lukt? "Even een bakkie doen, gedachten verzetten en daarna met een frisse blik weer verder."
De afwisseling maakt het vak voor Leon zo leuk. "Vroeger reed je van een Baron op een kasteel naar een agrariรซr in de regio. Dat is toch geweldig?"
In zijn vrije tijd geniet Leon van een terrasje of kroegje, muziek, puzzelen en wandelingen met de hond. Zijn favoriete herinnering aan Van de Vendel? "De zeiltocht van Lelystad via Enkhuizen naar Hoorn. Met prachtig weer was dat een geweldige dag."
Wat werken bij Van de Vendel bijzonder maakt? "Ik ben eigenlijk een einzelganger, maar uiteindelijk doe je het samen."