11/02/2026
Bedrifts spot-light: RS- Bygg!
RS Bygg Egersund er en solid og erfaren entreprenør som hjelper med alt fra nybygg til rehabilitering, oppussing og tilbygg. Med base i Egersund leverer de kvalitetshåndverk i hele regionen, og setter kundens behov i sentrum i hvert eneste prosjekt.
Firmaet, med Tor Henning Sleveland og Brian Torgersen i spissen, har vært en god samarbeidspartner for AKS i en årrekke. Vi har derfor lyst til å gi dem en velfortjent plass i vår «bedrift-spotlight», og har stilt dem noen spørsmål:
Hva er bra med å jobbe hos dere?
I RS-bygg har vi et inkluderende miljø og høy trivsel. Folk som begynner hos oss blir ofte værende, og denne stabiliteten tolker vi som et godt tegn. Vi kan tilby varierte arbeidsoppgaver, fordi størrelsen på firmaet vårt gjør at det blir mange ulike og varierte oppgaver for den enkelte. Dette fører også til tryggere, flinkere og mer kunnskapsrike tømrere, fordi allsidigheten og utfordringene bidrar til utvikling.
Vi kjenner våre arbeidere godt, slik at vi kan tilpasse arbeidsoppdrag til den enkeltes ønsker og trivsel, slik at dette gir innflytelse og eierskap hos den ansatte.
Hva legger dere i et godt arbeidsmiljø?
RS-bygg er først og fremst et lag, sammen. Det å se hverandre, lytte til, gjøre hverandre gode gjennom konstruktive tilbakemelding er viktig. Vi er som et fotball-lag, der alle skal inkluderes og får «spille» i den posisjonen de har sin styrke.
Hva er arbeidsinkludering for dere, og hvorfor velger dere å samarbeide med AKS?
For oss er arbeidsinkludering å gi mennesker eierfølelse til et prosjekt og vår bedrift. Å gi tillit, som fører til mestring. Mestring gir oss positive ansatte. Det er viktig for oss å ta samfunnsansvar, og vi er villige til å gi folk en sjanse og se hva den enkelte sitt utviklingspotensial er.
Vi ser også at for mange er det bra å få bruke kroppen i et fysisk yrke utendørs. Selv om det tidvis kan være fysisk krevende, så kan det likevel være svært bra for «hodet». Det er godt å få skifte miljø og få variasjon i hverdagen.
Vi i RS-bygg opplever å ha et godt samarbeid med AKS, som følger godt opp i sakene hvor vi samarbeider. Vi ser at det er en grei rekrutteringsmåte, fordi vi kan treffe kandidater og fremtidige medarbeidere, som man ellers kanskje ikke ville «funnet» selv.
Hva ser dere etter når dere skal rekruttere?
Vi ser først og fremst etter utstråling og holdning! Å bli møtt med et smil, gir oss et godt inntrykk. Ellers er det viktig at kandidaten viser en generell interesse, og at det er interesse for å lære nye ting. Vi er opptatt av at vi skal ha en god kjemi, og at det er en person som vil passe inn i «gjengen» vår. Vi sjekker CV og gjør en bakgrunnssjekk. Fagbrev som tømrer er ikke et krav, men kandidaten må gjerne ha et mål om å oppnå fagbrev på sikt. Vi har til enhver tid flere lærlinger hos oss.
Annet dere vil få frem om bedriften?
Vi er et passe stort firma, med 20 ansatte. Vi tilbyr våre ansatte medlemskap på treningssenteret Puls med tanke på fysisk helse. Vi er også opptatt av, og bruker mye tid på sikkerhet, slik at alle har en trygg og god arbeidsplass.
Vi har lavt turnover, og på grunn av økende oppdragsmengde er vi nå på utkikk etter 3 nye tømrere! Vi håper at det er mange som er interesserte i jobb hos oss.