Martin M Bakken AS

Martin M Bakken AS Martin M. Bakken AS, etablert i 1928 er en ledende byggentreprenør i Hedmark. Primærmarkedet for selskapets virksomhet
er Hedmarksdelen av Innlandet.

Her vil vi informere litt om våre prosjekter, hverdagen på våre byggeplasser og våre kontorer. Bakken AS er en del av BackeGruppen og er den ledende byggentreprenøren i Innlandet fylke. Selskapet er organisert for å drive en allsidig entreprenørvirksomhet hovedsakelig med egne
ansatte håndverkere innen fagene betong
og tømmer. Selskapet har hovedkontoret
i Elverum og kontor på Hamar. Næringsbygg,

boligbygging og rehabilitering, samt mindre
anlegg er prioriterte områder i virksomheten. Bakken AS sin bedriftskultur preges av solide grunnverdier, et godt arbeidsmiljø, korte beslutningslinjer og stor fleksibilitet.

Vi tar nå påskeferie og vil ønske alle våre følgere og samarbeidspartnere en riktig god påske. 🐣Bilder fra Trysil Alpine...
27/03/2026

Vi tar nå påskeferie og vil ønske alle våre følgere og samarbeidspartnere en riktig god påske. 🐣

Bilder fra Trysil Alpine Lodge Byggetrinn 3.

I anledning kvinnedagen har jeg tatt en prat med vår prosjektingeniør, Kristine Korsvold. Kristine er 27 år, bor på Furn...
08/03/2026

I anledning kvinnedagen har jeg tatt en prat med vår prosjektingeniør, Kristine Korsvold.
Kristine er 27 år, bor på Furnes med samboer. Hun skal gifte seg i sommer og er godt i gang med planlegging.
Hun startet hos oss som sommervikar sommeren 2024, og ble ansatt som prosjektingeniør august 2025.
Jeg møter henne på brakkeriggen på Ilseng Fengsel der hu har jobbet siden prosjektet startet. Hu er stort sett alene kvinne på byggeplassen. Det er og noen kvinner fra Byggherren som er innom av og til, også er det ei som jobber hos graveentreprenøren.

• Hva betyr kvinnedagen for deg personlig?
- Viktig fordi det er forskjeller mellom kvinner og menn. Spesielt lønn i enkelte stillinger og yrker. I hverdagen er ikke dette noe jeg påvirkes av personlig, men ser du på det større bildet så er det forskjeller i verden. Menn har mer makt og penger enn det kvinner har. Ikke sikkert det hadde vært krig nå hvis det hadde vært kvinner som hadde styrt og ikke de «gale» mennene. 😅

• Selv om det har blitt flere og flere kvinner i byggebransjen så er det jo fortsatt et mannsdominerende yrke. Var du spent på dette før du startet hos oss?
- Litt før sommerjobben, men det var på generelt grunnlag. Var mer helheten av det å starte på et nytt sted. Har heldigvis ikke noe erfaring som skal tilsi at jeg skulle være noe ekstra nervøs pga at jeg er kvinne.

• Hva tenker du er grunnen til at det er så få kvinner i byggebransjen?
- Det er få damer som velger yrkesfagretningen. Det er vel noe som henger igjen fra gamle dager. Før ble man sett litt ned på hvis man valgte yrkesfag. Man måtte liksom ikke kaste bort gode karakterer ved å velge dette. Mitt inntrykk er at dette er i endring og at det forhåpentligvis vil føre til at flere kvinner velger denne retningen. Det å markedsføre yrkesfag mer for kvinner er nok viktig for å få flere inn i bransjen.

• Opplever du forskjell mellom menn og kvinner på arbeidsplassen?
- Egentlig ikke. Trives veldig godt med å jobbe med menn. De er enkle å jobbe med, for de sier det som det er. Har også lik humor. Jeg vokste opp med 2 eldre brødre, og mange fettere så jeg er vant med å ha menn rundt meg. Jeg opplever at kollegaene synes det er bra å ha en kvinne her.

• Er det noen kvinner som har inspirert deg i livet ditt?
- Oi, det var et stort spørsmål. Det er jo mange kule damer, men i forhold
til idretten må jeg si Maren Lundby gjennom hoppsporten. Hu er ei kul dame. 😎

• Er kvinnedagen like viktig nå som før? Har vi kommet langt når det kommer til likestilling?
- Vi har kommet lenger, men vi er ikke i mål. På et generelt grunnlag foreligger det forskjeller mellom menn og kvinner når det gjelder lønnsnivå i flere yrkesretninger. Hvis vi ser til idretten, fikk for eksempel ikke kvinner delta i kombinert i årets OL i Italia. Dette er klare beviser på at kvinnedagen fortsatt er nødvendig, dessverre.

• Fremtiden; hvordan er likestilling om 20 år tror du? Har vi kommet noe lenger?
- Ja, det håper jeg virkelig. Håpet er at vi ikke trenger kvinnedag om 20 år. En ting er her i Norge at vi kanskje ikke trenger det, men det er hvordan resten av verden har det. Andre land henger litt bak oss og det er mye som gjenstår. Men jeg håper vi er mer i mål om 20 år ihvertfall. Jeg har litt tro på verden. 🥰

Jeg rusler bort til kollega Audun Bekk, informerer om at jeg har tatt en prat med Kristine vedr. kvinnedagen og spør om jeg kan få stille han et spørsmål. Kjør på sier Audun.
- Hvordan er det å ha Kristine som kollega?
Det å ha Kristine her er ikke bra fordi hu er kvinne, men fordi hu er Kristine, sier Audun. Hu er dyktig og er en god kollega.

Jeg kan ikke avslutte noe bedre enn med den setningen! 🙌
Takk for praten Kristine og gratulerer med kvinnedagen 🥰

TRYSIL ALPINE LODGE BT3I Trysil er vi nå i gang med å bygge Trysil Alpine Lodge BT 3. Dette er kombinasjon av leilighete...
06/03/2026

TRYSIL ALPINE LODGE BT3

I Trysil er vi nå i gang med å bygge Trysil Alpine Lodge BT 3.
Dette er kombinasjon av leiligheter og hotelldrift med til sammen 100 leiligheter.
Vi har begynt å støpe litt i dag, men starter ordentlig med betongjobben mandag. Krana er på plass og da er alt klart til å starte.

I dag startet jeg dagen min på byggeplassen på Kornhaven BT1 på Hamar. Jeg hadde avtalt en oppfølgingssamtale vedr. fadd...
11/02/2026

I dag startet jeg dagen min på byggeplassen på Kornhaven BT1 på Hamar. Jeg hadde avtalt en oppfølgingssamtale vedr. fadderordningen med Espen Erstad og Trym Bysveen.

Espen Erstad har jobbet i Martin M. Bakken i 14,5 år, startet som tømrerlærling i 2011, og nå er han fadder til Trym Bysveen som startet som tømrerlærling oktober 2025.

Jeg kan høre skravling og latter når de nærmer seg – disse to har virkelig funnet tonen.

Overraskende nok har ikke Espen på seg shorts i dag. - Når det er snø er det geit å ha bukse sier han. Han feiger ut når det bikker minusgrader, skyter Trym inn. - Jeg brukte shorts frem til jul for da var det ikke noe snø, og det var ikke så kaldt, sier Espen.

Trym ser bortpå kaffekanna som er satt fram og ser bortpå Espen. Er nok bare å ta en kopp, sier Espen. Trym tar en kopp og tilbyr også Espen… Men Espen drikker ikke kaffe.

Jeg spør Trym hvordan han synes det går mens han prøver å få i seg en altfor varm kaffe.
-Jo, det går bra. Jeg trives godt jeg. Bjørn Cato Thorkildsen stikker hodet inn. Her er favorittgamlingen min sier Trym. Skulle bare innom for å si at han der er totalt håpløs, sier Bjørn Cato og nikker mot Trym.😅

Jeg ser og hører at Trym er en veldig sosial og morsom gutt. Han spøker og har en god tone med alle. En fin gutt som alltid har en kommentar på lur. 😉

Men fra spøk til alvor. Hvordan synes dere det går? Jo, jeg synes Trym er flink jeg sier Espen. Han tar til seg det som blir sagt, er flink til å bruke informasjonen han får og han spør hvis det er noe. Vi jobber nå i forskjellige etasjer på bygget, men jeg tar turen innom han og hører hvordan det går av og til. - Je synes det er trivelig at du kjæm innom å skravle litt je, sier Trym. 😊

Vi avslutter samtalen for denne gang og de går for å sette i gang arbeidsdagen.

Takk en hyggelig prat gutter, og fortsett med det gode samarbeidet. 😀

KORNHAVEN BT1 Det går fremover på Hamar Vest. Bygget er tett og Byggherren har holdt kranselag 🥳 På dette prosjektet bru...
06/02/2026

KORNHAVEN BT1

Det går fremover på Hamar Vest. Bygget er tett og Byggherren har holdt kranselag 🥳

På dette prosjektet bruker vi ErgoLite Klima fra Gyproc som veier 25 prosent mindre enn en vanlig standardgipsplate. For våre håndverkere betyr det en betydelig mindre belastning for rygg og skuldre og jobben går også raskere. Som bonus får vi ned vekten på gipsavfallet som sendes til resirkulering. 😀
Bak all tildekkingen på fasaden, har vi kommet i gang med å mure tegl.

God helg 😊

NORDHAGEN BT3Snø, kaldt, snø, varmegrader, regn, kaldt, snø, regn, sludd........😅Vinteren er som den pleier, men heldigv...
16/01/2026

NORDHAGEN BT3

Snø, kaldt, snø, varmegrader, regn, kaldt, snø, regn, sludd........😅

Vinteren er som den pleier, men heldigvis går byggeplassene som planlagt uten at været gir oss altfor store utfordringer.

På Nordhagen bt3 blir siste støp utført i dag, og vi begynner med tømring på mandag. 😃

Det er kun 2 leiligheter igjen på dette trinnet. Se info om Nordhagen her:

https://www.boinordhagen.no/

Det er fredag 19.desember 2025.Helgen nærmer segOg vi ser frem til å komme oss hjem.Noen av oss tar juleferie fra i dag....
19/12/2025

Det er fredag 19.desember 2025.
Helgen nærmer seg
Og vi ser frem til å komme oss hjem.

Noen av oss tar juleferie fra i dag.
Bare litt papirarbeid igjen,
så er det hjem til de 7 slag.

Våre håndverkere fortjener nå julefri.
De har stått på i hele år,
og trenger å få ny energi.

Verktøy og arbeidsklær kan dere nå la være.
La det være i fred,
og nyt heller tiden med deres kjære.

Vi takker også våre samarbeidspartnere for året som har gått.
Ønsker dere en riktig god jul
Vil si vi sammen sterke har stått.

Prosjekter er overlevet og vi baner vei for flere
Det blir kalkulert som bare det,
og forhåpentligvis flere bygg og produsere.

God jul og et riktig godt nytt år.🌟

📸: Geir Ove Andreassen, Anno Domkirkeodden.

REGIONALT HISTORIESENTER DOMKIRKEODDENI dag har vi overlevert landets første regionale historiesenter til en godt fornøy...
12/12/2025

REGIONALT HISTORIESENTER DOMKIRKEODDEN

I dag har vi overlevert landets første regionale historiesenter til en godt fornøyd Byggherre. 😃
30.april 2024 ble første spadetak tatt, og vi kan ikke si noe annet enn at vi er stolte av dette nye, moderne bygget som nå står her🤩

Takk for godt samarbeid til Byggherre og underentreprenører. Og ikke minst takk til våre egne håndverkere for meget god innsats. 👏
Domkirkeodden

Er du vår nye prosjektleder?
27/11/2025

Er du vår nye prosjektleder?

Martin. M Bakken representerer lokal tilhørighet og solide grunnverdier, noe vi er stolte av – samtidig er vi opptatt av å møte framtidens utfordringer og

REGIONALT HISTORIESENTER DOMKIRKEODDEN Vi har fått noen flotte dronebilder fra Anno Museum som vi ønsker å dele med dere...
06/11/2025

REGIONALT HISTORIESENTER DOMKIRKEODDEN

Vi har fått noen flotte dronebilder fra Anno Museum som vi ønsker å dele med dere.🤩

Domkirkeodden

Foto: Ali Suliman/Anno Museum

Adresse

Vindheiaveien 111
Elverum
2406

Åpningstider

Mandag 07:00 - 15:30
Tirsdag 07:00 - 15:30
Onsdag 07:00 - 15:30
Torsdag 07:00 - 15:30
Fredag 07:00 - 14:00

Telefon

+4762431250

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Martin M Bakken AS legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Martin M Bakken AS:

Del