16/08/2021
Hallå! Är det någon hemma här? :D
2020 blev ett mycket omtumlande år som det tagit sin tid att hämta sig från. Hastigt förlorade vi två nära familjemedlemmar och hantering av dödsbo 125 mil bort tog hårt på hela familjen. Tillsammans med en tyst telefon, en mailkorg som inte tog emot några beställningar och därför ett påtvingat timjobb inom en helt annan bransch skapade både oro, stress, nytänkande och i slutändan lite positivitet.
När min deltidsanställning tog slt fanns det ändå en bra vår med prästvigningar och ett beviljat omställningsstöd från regeringen för förlorad inkomst pga pandemin att luta sig på. Hösten är än så länge oviss, det kan bli så att jag har stängt i s*x veckor för att gå en kurs i skinnsömnad på Malugns folkhögskola. Det kan också bli så att jag arbetar som administrativ konsult i kombination med kyrklig textil. Det enda jag vet just nu är att jag, tack vare bidraget, kan andas ut och hålla ut fram till 2022 som förhoppningsvis kan bli en vändning för beställningar.
Ett drygt år har gått sedan mitt senaste inlägg och min förhoppning är att det ska bli mycket tätare inlägg fram över!