Cenk Tevetoğlu sayfa

Cenk Tevetoğlu sayfa Okur yazar çizer
Marmara üni resim
Mimar sinan sanat psikolojisi
www.cenktevet.com
[email protected]
İnfo:05347982022

22/02/2024
Tig toog
07/11/2022

Tig toog

28 EKİM CUMAUSTA VARMI KANKAFayansçı yok.Duvarcı yok. Elektirikçi,Parkeci yok Boyacı yok vs vs...Yetişen de yok! Çırak y...
28/10/2022

28 EKİM CUMA
USTA VARMI KANKA
Fayansçı yok.
Duvarcı yok.
Elektirikçi,
Parkeci yok
Boyacı yok vs vs...Yetişen de yok! Çırak yok çırak!
Kalanı da yorgun argın. İyi ustaların yaşı elli üstü ,çünkü yetişmiyor.
Gençler influencer olma peşinde ,gençler kripto para peşinde ,gençler kolayın peşinde.Yetişecekmişte emek harcayacak da işi öğrenecek de usta yetişecek.Maalesef kalmadı... “cenktevet kalmadı dinle”
Kendi semtimden örnek vereyim “Ortaköy”.
Berber Fesih Padir ,Çırak bulamıyor on senedir.
Kuyumcu tamircisi Hakan Taş çırak bulamıyor on sene vardır.
Ayakkabı tamircisi Ahmet abi çırak bulamadı.O'da kapattı gitti zaten,vefat etti.Allah rahmet etsin!
Terzi Yunus Akbalık babası yetiştirdi de şükür o kaldı elimizde genç usta.
Ben de bi Ender Pekcan'ı yetiştirebildim.
Sahne adabı ve müzisyen olarak.
Allaha bin şükür.
Ben çok egzantrik mesleklerden bahsetmiyorum yahu hayatın içindeki meslekler bunlar arkadaş.
Ustalıklar ;
ustadan çırak'a aktarılan mesleklerdir.
Picassonun ustası Paul dür (babası).
Olan da bazen “aman at bunu yenisini al abi”diyor. Tövbe tövbe!
İnternet çağı,sosyal medya dedik bağrımıza bastık.Yanlış mı yaptık ?Canım okuyancım .
Tik toka çıkıp soytarılık yaptı,
vasıfsız boş tipler köşe bucak blok yazar oldu.
Instagram fenomen doğurdu.
Kabız akıllı telefon maymunları diye bir atık sürüsü var.
Mesleklerinin adı “İçerik Üretici”
Herkes de kamera,herkes montajcı !Herkes kurucu,herkes yayıncı,Pak bi Alâ maşallah .geçmiş olsun!
Fabrikalardaki arge araştırmacıları,yazılımcıları,
Genelde teknolojiyi insan emeğinin azalamasında hatta yok olması için hunharca çalışıyorlar.
Yani çalışanın işini daha kolay yapması değilde;çalışansız fabrikalar üretmeye çalışıyorlar.
Teknoloji ve internet çağı insanoğlunu hızla körleştirip,vasıfsızlaştırıp,yalnızlaştırıyor...

Hayırlısı olsun diyelim ,lakin gidişat çok da iyi gözükmüyor.

Urfa'da da bir laf vardır gurbete giderken“arkanı unutma” derler...

Güzel bir hafta sonu dilerim.Aman dikkatli olun!Otomobilinizle sağa sola gideceksiniz. Ayna mayna, ışıkmışık yetmez kard...
21/10/2022

Güzel bir hafta sonu dilerim.
Aman dikkatli olun!
Otomobilinizle sağa sola gideceksiniz. Ayna mayna, ışıkmışık yetmez kardeşim. Neden mi?
Hemen yazıyorum. (AÇIKLIYORUM)
Kuryeler, paket servisler, kiralık e-scoter`lar, kendinibilmez yayalar.
Şahsen gözlemlediğim Muaf oldukları trafik kurallarımadde madde. (GELIYOR, ASAGIDA)
Gerçi bundan bizim bir bilgimiz yok: (TRAFIK KURALLARINDA OLMAYAN “KURALLAR”)
Kırmızı ışık muaf
Kaldırım muaf
Ters yön muaf
“buna özellikle dikkat”
Takip mesafesi muaf
Yasak Park yeri muaf
Emniyet şeridi muaf
Hız sınırı muaf
Kask muaf
Ayna kırmak serbest
E-Scooter`a iki kişi binmek serbest
E-Scooter`a alkollü binmek serbest
Yahu işte kıyaklı ehliyet değil de nedir bu? Kıyaklısürüş, resmi araçlardan bile daha janjanlılar.
Geçen gün Beşiktaş’ta Radyo programı`na giderken tersyönden gelen bir motosiklet sürücüsüne yanımdangeçsin diye yer açmamışım vay sen misin yapan birkıyamet bir tartışma.
Ha bir de;
- Suçlu sensin! Görmüyor musun, ben iki tekerliyim?!Ölebilirdim!
Kafamda bir aksiyon kamerasıyla çekerim seni! Birmontaj, bir kurgu, bir acıtasyon, bir de başlık atarım –“Hadsiz şoförün motora yaptığı!” Yayınlar, linç ederim!

-Tamam kardeşim, haklısın; dedim ve yürüdüm. Ne yapayım Allah aşkına?

Gelelim Devlet`in verilerine;
2941 kaza, 148 ölü, 18.142 yaralı. 2022 bilanço`nun da hali böyle.
Ben demiyorum trafik bu rakamları emniyet diyor.“Trafik.gov.tr”
Yapmayın kardeşim böyle. Kenti, ülkeyi, zaten sıkıntılıolan ulaşımı, trafiği daha da stresli bir kabusaçevirmeyelim. Sözüm adabıyla kullananlara değil, amanha!
Motorlu düşmanı değilim ve ben de ara arakullanıyorum.
Ehliyetini kıyaklı zannedenlere!!
Senin de ehliyetin var, benim de, kurallar da bir.
“Beni Hor görme kardeşim. Sen altınsın, ben tunçmuyum?“ (Aşık Veysel)

21/10/2022

Sokakta insanları dinleyip , Metrobüste otobüste vapurda ve toplumsal olayları kendi yorumumla yazmaya çalışacağım sevgi...
17/10/2022

Sokakta insanları dinleyip , Metrobüste otobüste vapurda ve toplumsal olayları kendi yorumumla yazmaya çalışacağım sevgi ve saygılarımla İbrahim tevetoğlu anısına ..

Benim yalnızlığım köpek yalnızlığıSürer bütün sokakları boyunca dünyanınNereye varsamOrada yalnızlığı beni bekler buluru...
06/09/2022

Benim yalnızlığım köpek yalnızlığı
Sürer bütün sokakları boyunca dünyanın
Nereye varsam
Orada yalnızlığı beni bekler bulurumHer sabah evler boşalır
Bir sel akar sokaklardan caddelere
Ben kendi içimde kaybolurum
Ne gidecek yerim vardır ne bekliyenim
Gökyüzü saltanatım, dünya soframdır benim
Zamanlar geçer, mevsimler değişir
Değişmez benim kaderim
Görür yüzüme bakanlar ilk aldanmışlığımı
Söyler köpek yalnızlığımı gözlerimNe zaman ellerin elime değse
İnsan yüreğim o zaman çarpar
Yalnızlık bir o zaman terk eder beni
Tutar eşsiz gözlerin dağınık saçlarımdan
O ışıktan dünyasına sürükler beni
Ellerin bir bir ayıklar
Eski halimden ne kalmışsa
Doldurur sevgiyle, umutla, aşkla
Suyum çekilmişse, içim boşalmışsa
Verdiğin mutluluktan, sunduğun aydınlıktan
Bir anda değişir bakışlarım
Çözülmüş bir yumağı
Yeniden sarmaya başlarımIşıkların

Ümit Yaşar Oğuzcan

Her ne kadar insanoğlu türlü akılsızlıkları eşeklikle nitelendirse de, en güzel gözlere sahip bu sevimli hayvan, yerine ...
03/09/2022

Her ne kadar insanoğlu türlü akılsızlıkları eşeklikle nitelendirse de, en güzel gözlere sahip bu sevimli hayvan, yerine göre çoğu insandan daha akıllıdır…
Eşek iyi bir kılavuzdur: Gittiği bir yolu hiç unutmaz ve o yoldan şaşmaz.
Bu nedenle, deve veya katır kervanlarının önüne, daha önce bu yoldan gitmiş bir eşeği kılavuz olarak koyarlar.
“Eşek, iyi bir yol mühendisidir: Yokuşları en fazla yüzde yedi eğimle ve kısa mesafelerde virajlar alarak çıkar.”
Dediklerinde… Ben de inanmamış ve Nivelman (topoğrafik alet) ile ölçüm yaptırmıştım. Sonuç şaşırtıcıydı: yüzde 7
Hani bu konuda çoğumuzun bildiği meşhur bir Kayseri fıkrası vardır:
1950’li yıllarda Amerikalı mühendisler gelmiş Türkiye’ye. Bir kısım imar çalışmalarına rehberlik ediyorlarmış.
O zamanlarda yol güzergâhını belirleyecek alet yok, eleman yok.
Nafia mühendisleri eşeği yokuşa sürüyorlar, arkasından, elemanlar şerit metre çekiyor ve eşeğin ayak izlerine kazık çakıp istikamet belirliyorlarmış.
Bunu gören Amerikalı mühendis, pratiği kavrayamamış ve sormuş:
_Ne yapıyorlar böyle?
_ Rampada yolun güzergâhını belirliyorlar.
_Anlayamadım?
_Eşek yüzde 7 eğimin üstüne çıkmaz, biz de eşeğin izinde kazık çakıp rampada yol güzergâhı belirliyoruz.
Deyince, Amerikalı katılarak gülmeye başlamış. Yatışınca da sormuş:
_Peki, eşek bulamayınca ne yapıyorsunuz?
Kayserili bitirim… Cevap vermiş:
_ Amerika’dan mühendis getirtiyoruz.
Evet, eşek akıllıdır. Düştüğü çamura bir daha, asla düşmez.
“Eşek bir defa çamura düşer!” deyimi bundandır.
Ama ne iki ayaklı eşekler görüyoruz, biliyoruz, tanıyoruz burunları çamurdan kurtulmuyor…
Sadece kendilerinin değil, eşekliklerine bakmadan peşlerinden gidenlerin de…
Ünlü divan şairi Fuzuli’nin söylediği gibi…
Galiba eşeklik onların genlerinde var…
Ne ibret alırlar yaşananlardan…
Ne bir şeyler öğrenirler yazılanlardan…

22/08/2022

Address

Istanbul
Istanbul

Opening Hours

Monday 23:45 - 01:45
Wednesday 23:45 - 01:45
Friday 23:45 - 01:45

Telephone

+905347982022

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Cenk Tevetoğlu sayfa posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Cenk Tevetoğlu sayfa:

Share

Category